piątek, 25 maja 2012

Pracowity tydzień - zdjęcia moich podopiecznych ;)

Przyznaję się bez bicia, że w mijającym tygodniu nie poświącałam dużo czasu temu blogowi. Na usprawiedliwienie dodam, że wszystkiemu winien jest koniec semestru i prace zaliczeniowe do oddania ;) Postanowiłam więc pochwalić się tymi dwiema fotkami, które zrobiłam do raportu z wirologii razem z moją grupą:

Komórki zainfekowane Vaccinia virus.Komórki zainfekowane Vaccinia virus.

Co w ogóle znajduje sie na tych zdjęciach? Otóż są to komórki zainfekowane wirusem krowianki (Vaccinia virus), który został wykorzystany w 1796 roku przez angielskiego lekarza Edwarda Jennera w produkcji szczepionki przeciwko wirusowi ospy prawdziwej (Variola major/minor virus).

Mieliśmy za zadanie zabarwić różne organelle (elementy) komórek, żeby zobaczyć, jak i gdzie dokładnie nasz kochany wirus się replikuje :) Technika ta nazywa się immunofluorescencją pośrednią - jako że nie każdy jest takim wirusowym świrem jak ja, nie będę Was zamęczać szczegółami technicznymi :D Oto legenda: niebieskie kółko - jądro komórkowe, czerwony - włókna aktynowe,  zielony - miejsce namnażania się wirusów, żółty - ostateczne przeróbki wirusów w aparacie Golgiego.
Mam nadzieję, że teraz wybaczycie mi moją niewielką aktywność na blogu... Zresztą siadam teraz grzecznie do pisania nowych postów! 

 Giant microbes - zaraźliwe pluszaki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo się cieszę z każdego nowego komentarza na stronie i z chęcią odwiedzę jego autora/autorkę :)

PS. Komentarze zawierające nachalne reklamy i inny spam będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...